O Klinice

Klinika Mistrza Zhang powstawała w Polsce od 1991 roku. Od początku do końca jest inicjatywą realizowaną przez jego założyciela Fengjun Zhang, którego pasją jest leczenie i miłość do tradycji i kultury Chin. Nazwa kliniki wzięła się z profesji Fengjun, kiedy to mając 8 lat rozpoczął naukę kung-fu u swoich mistrzów. Dziś sam jest uznanym Mistrzem w tej dziedzinie, posiadającym 7 Duan.

Leczenie jakie oferuje Klinika jest oparta na taoistycznej medycynie chińskiej nazywana też klasyczną medycyną chińską, będąca prekursorem obecnie szeroko rozumianej tradycyjnej medycynie chińskiej.

Taoistyczna medycyna chińska jest holistyczną formą leczenia, gdzie bierze się pod uwagę całe ciało i umysł pacjenta; leczy się przyczynę, a nie objawy choroby. Jest oparta na filozofii taoistycznej i bazuje na kanonie medycynie chińskiej Żółtego Cesarza, zahacza o zagadnienia kosmologii, kieruje się zasadą równowagi ying i yang oraz regułą Pięciu Elementów. Dużą rolę w odpowiednim funkcjonowaniu organizmu pacjenta odgrywa energia qi. Zakłócenia w przepływie qi prowadzą do wielu chorób, dlatego tak ważne jest aby zachować jej równowagę, która w konsekwencji korzystnie wpływa na stan psychiczny, fizyczny, duchowy i emocjonalny organizmu.

Klinika Mistrza Zhang, ogromną uwagę poświęca właśnie energii qi. Uważamy, że każdy energoterapeuta medycy chińskiej podejmujący się leczenia pacjenta, musi przede wszystkim sam posiadać równowagę qi. Taki stan uzyskuje się wieloletnią praktyką qigong. Mając na uwadze bogate doświadczenie Mistrza Zhang z wielką radością oferujemy Państwu szereg skutecznych i sprawdzonych terapii z wykorzystaniem akupunktury, masażu tuina, energoterapii, baniek ogniowych, guasha, moksoterapii oraz naturalnych ziół, a także rehabilitację i dietetykę.